نحوه سفارش دهی قالب در پایدار پلیمر اوژن

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعا بسیاری از مشتریان برای خرید و سفارش قالب از ما، این سوال برای آنها به وجود آمده است که نحوه سفارش دهی قالب در مجموعه پایدار پلیمر اوژن چگونه است؟ در این گزارش با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با نحوه ثبت سفارش قالب در مجموعه پایدار پلیمر بیشتر آشنا کنیم.

سفارش قالب از پایدار پلیمر اوژن

در مجموعه پایدار پلیمر اوژن به طور کلی محصولات در دو دسته مختلف تولید می شوند:

  • محصولات عمومی
  • محصولات سفارشی

محصولات عمومی پایدار پلیمر اوژن

در شرکت پایدار پلیمر محصولات عمومی توسط مجموعه تولید شده و مشتریان و خریداران نیاز به پرداخت هزینه قالب ندارند و تنها با ثبت سفارش، هزینه محصول را پرداخت و کالا خود را در یافت خواهند کرد.

محصولات سفارشی پایدار پلیمر اوژن

همانطور که از نام محصولات سفارشی مشخص است، این نوع محصولات بر اساس خواسته مشتری ساخته می شود. محصولات سفارشی پایدار پلیمر اوژن بر اساس موارد زیر برای مشتریان عزیزمان قابل سفارش هستند:

  • مصرف کم یا محدود به نیاز یک مشتری خاص است.
  • طراحی خاص مطابق با خواسته مشتری

این محصولات بر اساس نمونه یا نقشه مشتری طراحی و ساخته خواهند شد. لیکن نیاز است تا قبل از نهایی نمودن سفارش، مواردی نظیر جنس قطعه، مشخصات و ویژگی های مهم در خصوص کاربرد قطعه و نکات مهم مونتاژی و قطعات درگیر با این قطعه به شکل کامل مورد بررسی قرار گیرد.

مراحل ثبت سفارش قالب در پایدار پلیمر اوژن

حال که با محصولات کلی قالب سازی ما آشنا شدید، اگر قصد خرید قالب را دارید، بهتر است شما عزیزان را با نحوه ثبت سفارش در پایدار پلیمر بیشتر آشنا کنیم. در ادامه با روند ثبت سفارش قالب در مجموعه ما بیشتر آشنا خواهید شد:

  • ارسال نمونه و یا نقشه
  • بررسی امکان سنجی نمونه یا نقشه توسط واحد فنی

در این مرحله با بررسی نمونه و نقشه در صورت لزوم مواردی نظیر جنس قطعه، مشخصات ویژگی ها و کاربردی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتیکه جنس قطعه به روشنی مشخص نباشد، آنالیزهای لازم جهت شناسایی ماهیت کالا انجام می شود. لذا ممکن است مدت زمان این بررسی تا یک هفته افزایش یابد. علاوه بر آن کاربرد قطعه نیز به شکل دقیق نیز مورد بررسی قرر میگیرد.

از بخش های مهم، بررسی سایر قطعاتی است که ممکن است با قطعه مورد نظر درگیر باشند و یا ویژگی مونتاژی داشته باشند؛ لذا مونتاژ پذیری قطعه مورد بررسی و ابعاد مهم و بحرانی قطعه تعیین و همچنین نگرانی های مهم مونتاژی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در این مرحله ممکن است نیاز به دریافت قطعات مونتاژی جهت بررسی کامل موارد فوق باشد.

در انتها لیستی از پیشنهادات احتمالی واحد فنی نیز جهت افزایش کیفیت، سهولت تولید و یا پرهیز از بروز مشکلات احتمالی مونتاژی در زمان تولید انبوه به مشتری ارائه خواهد شد که در صورت موافقت مشتری هر یک از تغییرات مهندسی نیز در قطعه اعمال خواهد شد.

شایان ذکر است که پس از تایید نهایی واحد فنی در رابطه با امکان ساخت قالب و تولید محصول، پیش فاکتور ساخت قالب به همراه مدت زمان و هزینه به مشتری اعلام خواهد شد. همچنین در این مرحله بر اساس قیمت روز مواد اولیه، قیمت نهایی قطعه نیز به مشتری جهت تصمیم گیری بهتر در قالب پیش فاکتور فوق ارائه می گردد.

  • تذکر 1: زمان ساخت قالب در شرکت پایدار پلیمر با توجه به تعداد قالب های در صف قالبسازی و برنامه قالب ها توسط واحد برنامه ریزی تعیین و به مشتری اعلام میگرد؛ لذا مشتریانی که قبلا تجربه همکاری با شرکت پایدار پلیمر اوژن در ساخت قالب را دارند، به این نکته توجه نمایند که تجربه قبلی زمان ساخت قالب بر مبنای تصمیم گیری و تعیین زمان برای قالب جدید نمی باشد.
  • شرکت پایدار پلیمر به دلیل وجود سیستم برنامه ریزی مستمر فعالیت ها، سعی دارد زمان اعلام شده در ساخت قالب را رعایت نماید و قالب های تحویلی دچار تاخیرات عمده نباشد؛ لذا اعلام زمان ساخت قالب فوق به این منظور خواهد بود.

تولید نمونه اولیه

پس از اتمام فرآیند ساخت قالب و قبل از تولید آزمایشی، جلسه ای در شرکت جهت مرور کلیه مشخصات مهم محصول بین همکاران واحدهای تولید، فنی و کیفیت برگزار می شود تا درک یکسان از مشخصات مهم مورد نظر مشتری و قطعه در سازمان ایجاد شود. در این مرحله لازم است قطعات مونتاژی جهت ثبت در اختیار شرکت باشد تا زمانیکه موضوعات ابعادی، فنی و مونتاژی مورد بررسی قرار گیرد.

ضمنا دستورالعمل های کمی و کیفی در حین مرحله تهیه می شود. پس از تولید آزمایش نمونه اولیه به مشتری جهت بررسی ارائه می شود.

در رابطه با قطعات روشنایی (طلق روشنایی، دیفیوزر روشنایی و … ) معمولا نمونه ها در چند سطح دیفیوزری با حالت های مختلف خیرگی و راندمان نوری در اختیار مشتری قرار می گیرد تا مشتری نسبت به انتخاب بهتری نمونه اقدام نماید. از آنجاییکه سلایق مشتریان در رابطه با میزان سایه، خیرگی و همچنین اهمیت راندمان نوری متفاوت است، پس از تایید نهایی مشتری، نمونه شاهد اخذ و به عنوان مبنا جهت بررسی مغایرات احتمالی در شرکت نگهداری خواهد شد.

نحوه پرداخت قالب در مجموعه ما

در مجموعه پایدار پلیمر اوژن نحوه پرداخت قالب های خریداری شده طبق روال زیر انجام خواهد شد:

  • 50% همزمان با تایید پیش فاکتور توسط مشتری، ثبت سفارش دریافت می گردد.
  • 50% پس از ارائه نمونه اولیه و تایید مشتری و قبل از آغاز تولید انبوه توسط مشتری پرداخت می گردد.

لظفا نکات زیر را در رابطه با هزینه قالب مورد توجه قرار گیرد:

الف) شرکت پایدار پلیمر اوژن قالب را به مشتری تحویل نخواهد داد و به امانت در اختیار شرکت جهت تولیدات بعدی خواهد بود.

ب) شرکت پایدار پلیمر متعهد است یه هیچ عنوان از قالب مشتری جز برای سفارش مورد نظر استفاده می کند و در این رابطه تضمین های لازم ارائه خواهد شد.

ج) از انجایی که شرکت پایدار پلیمر از فرمول های مشخص و ثابت قیمت گذاری کالاها استفاده می نماید، که این فرمولها در شرایط خاص بازار و نوسانات مقطعی، دچار تغییر نمیگردد.

به جهت رفع نگرانی های احتمالی و ایجاد اطمینان بیشتر نزد مشتری، امکان توافق در به اشتراک گذاری، یک فرمول ثابت با مشتری در خصوص قیمت نیز می باشد. این فرمول تابع قیمت روز مواد اولیه، نرخ های دستمزد و تورم سالیانه خواهد بود و اطمینان لازم را به مشتری در خصوص جهش های احتمالی قیمت خواهد داد.

د) شرکت پایدار پلیمر پس از تولید 50.000 متر از هر قالب بنا به سفارش مشتری، امکان عودت وجه قالب به مشتری در صورت موافقت مشتری را دارد. در اینصورت قالب، جزو قالب های عمومی شرکت خواهد بود و امکان تولید سایر سفارشات با این قالب برای شرکت فراهم می گردد.

و) در صورتیکه به دلیل نیاز بازار و یا افزایش مشتریان به قطعه مورد نظر نیاز به ساخت قالب باشد، جهت پرهیز از ساخت قالب های جدید در شرکت، پیشنهاد عودت وجه قالب و تبدیل آنها به قالب عمومی از طرف شرکت به مشتری دارد، خواهد شد. در صورت عدم موافقت مشتری، قالب جدیدی توسط شرکت ساخته خواهد شد.

ز) در شرکت پایدار پلیمر مشتری فقط یکبار هزینه قالب می پردازد و مشتری هیچ هزینه دیگری بابت تعمیرات احتمالی و… پرداخت نخواهد کرد.

ح) در موارد خاص امکان ساخت قالب اختصاصی بدون در نظر گرفتن موارد فوق وجود دارد؛ این مورد در خصوص قطعاتی است که کاملا انحصاری بوده و ساخت آن توسط دیگران منطقی نباشد و به جهت حفظ بازار و محافظت از مشتری، صرفا در موارد خاص توسط شرکت انجام خواهد شد.

Pin It on Pinterest