همه چیز درباره تولید زه سپر در پایدار پلیمر اوژن

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زه سپر یا مغزی سپر یک پروفیل با سطح مقطع متناسب با خودروی 405 و پژو پارس در طول های مختلف است که مشابه به هم در خودروهای مختلفی مانند پژو پارس و 405 قابل نصب است. در مجموعه پایدار پلیمر اوژن با وجود اینکه تفاوتی از نظر ابعاد سطح مقطع بین زه سپر پژو پارس و 405 و همینطور در سپرهای جلو و عقب آن وجود ندارد، این قطعه از نظر طولی برای خودروهای نام برده شده، متفاوت می باشد.

اما در بازار عموما زه سپر عقب 405 به فروش می رسد؛ زیرا این قطعه از بلندترین مغزی سپر بوده و خریدارانی که اقدام به خرید این قطعه میکنند، در صورت لزوم آن را برش زده و برای سایر خودروها و سپرها نصب می نمایند.

نکته قابل توجه این است که در مجموعه دانش بنیان پایدار پلیمر اوژن، جهت حفظ محیط زیست و همینطور کاهش هزینه های مصرف کننده، زه سپر جلوی خودرو 405 را هم تولید و در بسته بندی مجزا به بازار ارائه میکند.

از مزایای خرید زه سپر از شرکت پایدار پلیمر این است که اگر مشتریان اقدام به خرید مغزی سپر جلوی 405 می کنند، علاوه بر استفاده این قطعه بر روی خودروی 405 با اندکی برش، می توانند برای سپر جلوی پژو پارس نیز استفاده کنند.

بسته بندی زه سپر در پایدار پلیمر اوژن

ما در مجموعه پایدار پلیمر اوژن، به جهت حفظ کیفیت قطعه اولین شرکت ابداع کننده بسته های زه سپر هستیم که تعداد 10 عدد زه در یک بسته بندی لوله ای در بازار عرضه می شود و عموما خریداهای زه سپر به صورت 10 تایی می باشد.

به دلیل کیفیت بالای محصولات زه سپر پایدار، به هنگام خرید این کالا، به نشان شرکت پایدار پلیمر توجه داشته باشید تا محصولاتی دیگری را خریداری ننمایید.

انواع زه سپر

طراحی اولیه زه سپرهایی که برای خودروهای 405 وجود داشته، زه سپر از 3 لایه تشکیل شده که لایه پایین آن از جنس ABS، لایه وسط از جنس یک ورق بسیار نازک آلومینیوم و لایه رویی و یا بالایی از روکشی از جنس CAB (پلیمر بسیار قوی که در برابر نور آفتاب زرد نمی شود و در برابر شرایط محیطی مقاوم است) بودند.

اما به دلیل قیمت بالای CAB، این ماده از تولید زه سپر برخی از تولیدکنندگان حذف شد و به جای آن از PVC استفاده می شود. با این وجود PVC برخلاف CAB مقاومت بالا به خصوص در برابر زردشدگی ندارد.

زه سپر در بازار افترمارکت

در بازار افترمارکت دو نوع زه یا مغزی سپر تولید شده که یکی از آنها زه سپرهای شرکت پایدار پلیمر اوژن است که دارای روکش پلیمری متالایز شده است که به ABS لمینیت می شود.

نوع دیگری از زه سپر وجود دارد که یک فویل آلومینیوم و به صورت پشت چسب دار و بدون وجود کاور بالایی، به ABS چسبانده می شود که نوارهای آبی نیز بر روی آن کشیده می شود.

همچنین دیده شده است که در بازار قطعات یدکی از پلیمر PVC به جای پلیمر ABS در پروفیل اصلی زیرین زه سپر استفاده می کنند که به شدت باعث افت کیفیت محصول نهایی خواهد شد. مشکلاتی من جمله کاهش تفاوت حرارتی زه سپر در برابر گرما و نور آفتاب و نرمی بیش از حد آن به دلیل استفاده از این ماده به جای ماده اصلی ABS می باشد

نوارهای آبی موجود بر روی زه سپر

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال وجود داشته باشد که نوار آبی بر روی مغزی یا زه سپر چیست و برای چه استفاده می شود؟

در پاسخ باید بگوییم نوارهای آبی از جنس فیلم PE پلی اتیلن جهت محافظت از ایجاد خط و خش تا زمان نصب محصول، بر روی زه سپرها نصب می شوند. توصیه شدیدی که کارشناسان دارند این است که بعد از نصب زه یا مغزی، نوار آبی جدا شود؛ زیرا در صورت عدم جدا کردن نوارهای آبی، بر اثر تابش آفتاب این نوارها بر روی زه خشک شده و ترک برداشته و دیگر جدا شدن آن غیرممکن یا به سختی انجام می شود.

شرکت پایدار پلیمر از نوارهای محافظ پلی اتیلن دارای چسب بدون اثر استفاده می کند که در صورت جدا شدن این محافظ هیچ نوع اثری از چسب بر روی زه سپر باقی نخواهد ماند؛ لذا جدا شدن آن به راحتی و بدون نیار به تمیزکاری است.

معایب موجود در کیفیت زه سپر

  • وجود نوسنات در تولید پایه های زه سپر موجب شده تا مونتاژ زه سپر مشکل شود. همچنین وجود این مشکل ممکن است موجب شود تا مغزی سپر به راحتی نیز از جای نصب شده در بیاید. همین عیب موجب می شود تا برای نصب و فیکس ماندن قطعه، از منگنه استفاده کنند. اما اگر شیارهای مناسبی در زه سپر ایجاد شود، دیگر نگرانی بابت خوب نصب نشدن این قطعه نخواهید داشت.
  • دیگر عیبی که وجود دارد این است که در حال حاضر تولیدکنندگان بسیاری جهت تولید سپر در بازار قطعات یدکی اقدام کرده اند که هرکدام از قالب های مختلفی استفاده می کنند که شیارهای ایجاد شده در داخل آنها یکسان نمی باشد و همین امر موجب شده تا دیگر زه سپرها متناسب یکدیگر نباشند.

هم اکنون شرکت پایدار پلیمر برای برخی تولیدکنندگان سپر به دلیل وجود شیار متفاوت زه سپر اختصاصی با ابعاد خاصی آن سپر را تولید میکند. بدیهی است خریداران این سپرها در صورت نیاز به تعویض زه سپر جهت خریداری و تامین و نصب آن دچار مشکلاتی خواهند شد.

شرکت پایدار پلیمر اوژن به دلیل دارا بودن ماشین آلات به روز و قالب های پیشرفته، زه سپر را با کمترین نوسان احتمالی و یکنواختی در ابعاد، تولید مینماید که مونتاز پذیری بالایی دارند و روی عمده سپرهای موجود در بازار قابلیت مونتاژ احتمالی وجود دارد.

  • از دیگر معایب در زه سپرهای موجود در بازار می توانیم به این مورد اشاره کنیم که جنس اصلی زه سپر باید از ماده پلیمری بسیار قوی ABS باشد، اما اخیرا در بازار موارد متعددی از تولید زه سپر خودرو بر اساس مواد PVC دیده شده است.

سخن پایانی

در این گزارش سعی شد تا شما عزیزان را با ویژگی ها، مزایا و کاربردهای انواع زه سپرهای تولید شده در مجموعه پایدار پلیمر اوژن آشنا کنیم. شما عزیزان می توانید با تماس با کارشناس مربوطه از قیمت زه سپر این مجموعه و همینطور دیگر کاربردها و ویژگی های آن مطلع شده و با کیفیت و قیمت مناسب محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

Pin It on Pinterest