دو چهره فعال در حوزه صنعت پلاستیک مهمان رادیو اقتصاد بودند و از این فرصت برای معرفی صنعت، کاربردها، مزایا، مشکلات و موانع صنعت پلاستیک استفاده کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به گزارش اینپیا، برنامه راه صنعت از رادیو اقتصاد، دوشنبه ۳ تیر 98 از ساعت ۲۱ الی ۲۲ شب میزبان دو چهره از صنعت پلاستیک بود.

سعید ترکمان،رئیس هیات مدیره شرکت طب پلاستیک و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و همچنین علیرضا ترک، عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران در این برنامه حضور یافتند.

سعید ترکمان در ابتدا توضیحاتی از مزایا و توانمندی‌های صنعت پلاستیک ارائه کرد. او در این خصوص گفت گردش مالی صنعت پلاستیک در ایران سالیانه حدود ۱۵ میلیارد دلار است.

او سپس در خصوص کاربرد‌های این صنعت گفت: صنایع پلاستیک در حوزه‌های گسترده‌ای مانند حوزه ساختمانی، بسته بندی، کشاورزی و… کاربرد دارد. ما نمی‌توانیم جایگاه صنعت پلاستیک را در زندگی جدید نبینیم. طبق امار سال ۹۷ ما حدود ۴۸ درصد از تولیدات پتروشیمی ها را در داخل مصرف کردیم و ۵۲ درصد آن خام فروشی شده است. بنابراین ظرفیت صنعت پلاستیک در ایران بسیار پررنگ است.

دکتر ترکمان در ادامه در خصوص جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در صنعت پلاستیک، نکاتی را مطرح کرد.

در ادامه، علیرضا ترک، عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران نیز درخصوص وضعیت فناوری و تکنولوژیک صنعت پلاستیک توضیحاتی ارائه نمود. او در دو بخش مواد اولیه و تبدیل و شکل‌دهی مواد نکاتی گفت. وی همچنین صنعت میانی (کامپاند) را یکی از ارکان صنعت پلاستیک خواند و گفت: یکی از بخش‌های مهمی که تکنولوژی و علم نوین در آن به چشم می‌آید صنعت کامپاند است.

منبع: صنایع ملی پلیمر ایران

Pin It on Pinterest